Mortal Kombat 3

Rok 1995 z pewnością należał do "Mortal Kombat", który był u szczytu swojej popularności. Do kin trafiła hollywoodzka superprodukcja z 40 milionowym budżetem, będąca luźną ekranizacją dwóch pierwszych części serii. Wcześniej na kasetach VHS ukazał się film animowany, przeznaczony dla młodszych widzów, który jednocześnie stanowił wprowadzenie do wydarzeń opowiedzianych na dużym ekranie. W Stanach, a później także w wybranych miastach Europy prezentowano "Mortal Kombat Live Tour". Były to pokazy sceniczne z udziałem kaskaderów i adeptów sztuk walki, którzy odgrywali postacie z gry w widowiskowych choreografiach. Rynek zasypany był wszelkiego rodzaju gadżetami i licencjonowanymi produktami spod znaku smoczej serii. Jednak oczy wszystkich skierowane były na trzecią odsłonę "Mortal Kombat", a oczekiwania i apetyty graczy były ogromne!

Co pierwsze przykuwa uwagę w "Mortal Kombat 3", to całkowita zmiana klimatu. Wszystkie wcześniejsze inspiracje kulturą dalekiego wschodu zostają porzucone na rzecz nowoczesnego stylu. Lokacje będące tłem naszych pojedynków, to teraz w większości surowa miejska architektura. Mamy więc olbrzymi betonowy most, stację metra, wieżowiec banku, czy po prostu zaśmieconą ulicę. Radykalnie zmienia się także design postaci, których wygląd zostaje dopasowany do panujących realiów. Pojawiają się cyborgi i inne futurystyczne elementy, jak chociażby maska Kabala czy metalowe implanty Jaxa. Zmiany są również obecne w ścieżce dźwiękowej, gdzie wszystkie orientalne motywy zostają zastąpione nowoczesną muzyką instrumentalną.

Taki stan rzeczy jest następstwem wątku fabularnego, jaki autorzy serwują nam w tej odsłonie turnieju. Jest on bezpośrednią kontynuacją wydarzeń z poprzednich gier. W skrócie - Shao Kahn nie potrafi przełknąć goryczy porażki i postanawia zrealizować wiekowy plan, którego rezultatem jest upragniona inwazja na Ziemię. Tylko garstce ludzi udaje się zachować swoje dusze - i to oni właśnie będą reprezentować Ziemię w kolejnym "Mortal Kombat".

Trzecia część "Mortal Kombat" mocno rozczarowywuje pod względem słynnych zakończeń walk. Następuje całkowite odcięcie się od realizmu. To marketingowe zagranie - chociaż nikt otwarcie tego nie przyznał - miało na celu odparcie kontrowersji związanych z ogromną dawką prezentowanej przemocy. Mamy kompletnie nierealistyczne Fatality, w których nasze postacie potrafią rosnąć do gigantycznych rozmiarów czy zamieniać się w stertę czaszek i kości, ignorując anatomię człowieka. Ba, w jednym z wykończeń możemy nawet wysadzić całą planetę! Do kompletu dochodzą krytykowane w poprzedniej części Babality i Friendship oraz zupełnie nowe Animality, w którym przemieniamy się w krwiożerczą bestię i rozszarpujemy swoją ofiarę. Niestety te również zostały wykonane strasznie tanio i wpływają negatywnie na odbiór całej gry.

mk3_kano_throw

Ciekawym elementem jest z kolei Mercy, które możemy zastosować po wygranej walce, podobnie jak wykończenia. Różnica polega na tym, że zamiast zabijać naszego oponenta, to minimalnie odnawiamy mu pasek życia i wznawiamy potyczkę. Mercy jest także warunkiem koniecznym, jaki należy spełnić przed każdym Animality. Na szczęście w "Mortal Kombat 3" nadal jest dużo krwi, która leje się w nadmiarze po prawie każdym celnym ciosie. Są również Stage Fatality, które nie zawodzą: wrzucamy wroga pod rozpędzone metro (The Subway), strącamy go z wieży wprost na stalowe kolce (Shao Kahn Tower) czy zrzucamy z mostu na wirujące ostrza, które posiekają go na kawałki (The Pit 3).

Powiększył się zespół ludzi pracujących przy grze. Do grona deweloperów dołączyli Steve Beran i Dave Michicich. Beran - wcześniej zaangażowany w realizację "Revolution X" (inna gra studia Midway) - tutaj wraz z Johnem Tobiasem zajmował się wyglądem postaci oraz efektami. Dave Michicich był z kolei specjalistą od renderowania 3D, które po raz pierwszy wykorzystano podczas produkcji. Zatrudniony wcześniej Tony Goskie niezmiennie projektował areny i dbał o ich późniejsze wykończenie i kolorystykę. Te posiadają teraz nawet do 7 poziomów scrollingu i bywają wzbogacone o ruchome elementy jak np. latające śmieci. Wprowadzono także pewnego rodzaju interaktywność na arenach - dokładnie na trzech z nich (Soul Chamber, The Subway, The Bank) - wykonując uppercuta możemy wyrzucić przeciwnika na wyższy poziom i tam kontynuować walkę. Nowy silnik graficzny z bardziej szczegółowymi sprite'ami i pre-renderowanymi w 3D elementami niektórych lokacji, sprawia że "Mortal Kombat 3" wizualnie prezentuje się naprawdę znakomicie.

Kolejna odsłona serii wprowadziła do uniwersum wiele nowych postaci, z czego aż 8 jest grywalnych. Są to: wspomniani wcześniej cybernetyczni ninja z Lin Kuei - Sektor, Cyrax i Smoke (początkowo ukryty); Sindel - królowa Outworld odrodzona na Ziemi; Nightwolf - rdzenny amerykanin; Kabal - ziemianin utrzymywany przy życiu przez specjalną aparaturę; Stryker - policjant z metropolii; Sheeva - przedstawicielka rasy Shokan. Nowym sub-bossem jest olbrzymi centaur Motaro, a w finałowej konfrontacji ponownie zmierzymy się z Shao Kahnem, który stał się jeszcze potężniejszy. Zauważalny jest brak kilku bardzo lubianych bohaterów - Scorpiona, Reptile'a, Cage'a czy Kitany i Mileeny. Jednym z powodów takiego obrotu spraw, była prawie całkowita zmiana obsady aktorskiej. Po premierze MKII i ogromnym sukcesie kasowym, wielu aktorów czuło się oszukanych bardzo małymi zarobkami i postanowiło nawet wstąpić na drogę sądową. Byli to: Daniel Pesina znany z roli Johnnego Cage'a oraz zamaskowanych ninja, Elizabeth Malecki (Sonya Blade), Katalin Zamiar (Kitana, Mileena, Jade) i Phillip Ahn M.D. (Shang Tsung z MKII). Z nie do końca jasnych przyczyn wszyscy przegrali swoje roszczenia i ich drogi z marką "Mortal Kombat" rozeszły się już na zawsze. W ich miejsce pojawiły się nowe twarze, a wśród nich dwie piękne kobiety - Lia Montelongo w roli Sindel i Kerri Hoskins jako Sonya. Tak, Sonya powraca, a razem z nią charyzmatyczny Kano!

Podstawowe przyciski sterowania w grze pozostały bez zmian. Dużo modyfikacji i nowości pojawiło się natomiast w samej mechanice. Po pierwsze wprowadzony zostaje przycisk RUN, który miał rozwiązać problem faworyzowania gry w defensywie. Bieganie zwiększa tempo rozgrywki i zmusza do bardziej agresywnej gry w natarciu. Wraz z nowym przyciskiem pojawił się także dodatkowy pasek energii, który wyczerpuje się właśnie podczas biegania (możemy biegać tylko do przodu) oraz przy egzekucji combosów. To rozwiązanie blokuje oczywiście możliwość nieprzerwanego spamowania swojego rywala kombinacjami, które również zostały rozbudowane. Teraz oprócz istniejących od początku juggli, każda z postaci posiada zaprogramowane combosy, aktywowane wklepaniem odpowiedniej sekwencji klawiszy. Udana kombinacja jest potwierdzana napisem wyjeżdżającym z boku ekranu, który informuje o liczbie zadanych ciosów i procentowych obrażeniach. Dodanie biegania i combosy sprawiły, że gra stała się dużo bardziej dynamiczna od poprzedników. Walka toczy się w naprawdę zawrotnym tempie i jest bardziej widowiskowa.

mk3_jax_smash

Cała kampania reklamowa "Mortal Kombat 3" była oparta na nowatorskim pomyśle tzw. "Kombat Kodes" wykorzystywanych później w grze. Jest to system zawierający różne symbole, które możemy wybrać przed pojedynkami dla dwóch graczy. Służą one do odblokowania nieznanych wówczas sekretów i włączenia specjalnych efektów podczas rozgrywki. Wskazówki i kody pojawiały się dosłownie wszędzie - w czasopismach branżowych, w reklamie telewizyjnej, podczas show na żywo oraz w innych materiałach promocyjnych.

Pierwsza oficjalna prezentacja automatu miała miejsce na targach ACME (American Coin Machine Expo) 23.03.1995 r. Premiera maszyn w salonach odbyła się w USA parę tygodni później tj. 15.04.1995 r. Kontynuując tradycję jednoczesnego wydawania gier na najpopularniejsze systemy domowe, konwersje miały się ukazać 13.10.1995 r. w "Mortal Friday". Finalnie w tym terminie tylko dwie wersje na konsole Sega Genesis i Super NES pojawiły w sklepach. Nie przeszkodziło to w osiągnięciu zdumiewających wyników sprzedaży. Williams Entertainment (wydawca) poinformował, że już w pierwszy weekend sprzedano liczbę ok. 250 tysięcy kopii gry tylko na te dwa systemy, co dało przychody rzędu 15 milionów dolarów. Wersja na konsolę PlayStation pojawiła się równie szybko (jeśli nie wcześniej), a dzięki umowie jaką Sony zawarło z Midway, PSX miał czasową wyłączność na ten tytuł w segmencie urządzeń 32-bitowych do końca pierwszego kwartału 1996 r. Wersje na przenośne Game Boy i Game Gear zostały wydane z opóźnieniem, a do tego port na konsolę Segi wyłącznie na rynku europejskim. Posiadacze komputerów osobistych oprócz standardowej wersji, po niemal roku czasu doczekali się jeszcze jednego wydania, dedykowanego pod system operacyjny Windows '95. Gra miała znacznie ulepszoną oprawę graficzną w porównaniu do poprzedniej edycji. Istnieje również konwersja na Segę Master System, ale została ona wypuszczona dużo później i to wyłącznie w Brazylii przez firmę Tec Toy (dystrybutora produktów Segi w tym kraju).

Mimo, że "Mortal Kombat 3" odniósł niewątpliwy sukces komercyjny, to jednak wielu graczom nie podobała się całkowita zmiana klimatu, brak ulubionych postaci czy w końcu bardzo słabe i tanie Fatality. Spora część z nich nie polubiła także przebudowanego systemu walki z zaprogramowanymi combosami i bardzo agresywnym szybkim tempem rozgrywki. Nie zmienia to jednak faktu, że "trójka" to wciąż bardzo solidna i świetnie wyglądająca bijatyka 2D, która i tak zawładnęła umysłami graczy w tamtym okresie.

Za kulisami

Imiona postaci

Wymyślenie imion dla wcześniej stworzonych postaci, wcale nie należało do prostych zadań. Deweloperzy siadali wspólnie i podczas sesji burzy mózgów prezentowali swoje propozycje. Żeby dane imię zostało przyjęte, wszyscy jednogłośnie musieli na nie przystać. W przypadku gdy chociaż jednej osobie nie przypadło ono do gustu - trzeba było szukać dalej.

Wiele z postaci otrzymało tymczasowe nazewnictwo w trakcie prac nad grą. Dwaj cyber-ninja początkowo nosili imiona związane z kolorami ich pancerzy tj. Ketchup i Mustard. Sindel była określana mianem panny młodej (The Bride), a także hiszpańskim Muchacha, co po prostu oznacza "dziewczyna". Wstępna nazwa Kabala brzmiała Sandman, a Sheeva z racji tego, że była żeńskim odpowiednikiem Goro - była na początku nazywana SheGoro.

Inspiracje i ciekawostki

Sonya i Kano byli pierwszymi potwierdzonymi postaciami w "Mortal Kombat 3". Autorzy chcieli, żeby kostium Soni był bardziej stylowy i nowoczesny, stąd też wprowadzenie do niego czarnych i białych elementów. Jak twierdzi John Tobias - jeśli spojrzysz na starą Sonyę i nową, to stara wygląda trochę zwyczajnie. Specjalne umiejętności Soni są efektem posiadania nadprzyrodzonych mocy, a nie uzbrojenia sił specjalnych. To wewnętrzna siła Soni pozwala jej skupiać energię ciała w ringi mocy, a przy pomocy kontroli umysłu jest w stanie przeciwstawić się grawitacji i unosić w powietrzu w zawrotnych kopnięciach.

Kano również otrzymał nowe odzienie, które początkowo nie przypadło go gustu aktorowi odgrywającemu tę postać (Richardowi Divizio). Z jednej strony cieszył się, że pozbyto się białego stroju karate z pierwszej gry, z drugiej natomiast uważał, że nowy kostium jest zbyt futurystyczny, "kosmiczny". Aktor przyznał także, że noszenie "metalowej" płytki przyklejonej do twarzy było bardzo uciążliwe.

mk3_cyberninjas

Jax pierwotnie miał mieć tylko jedną metalową rękę, ale trudności techniczne sprawiły, że ostatecznie otrzymał dwie. Rezultat widoczny na ekranie jest efektem charakteryzacji, której przygotowanie pochłaniało bardzo dużo czasu. John Parrish wcielający się w postać Jaxa był za wysoki, więc autorzy musieli zadać sobie dodatkowego trudu i specjalnie pomniejszać go w grze.

John Tobias sądził, że Stryker będzie jedną z najpopularniejszych postaci w MK3 (dziś wiemy jak bardzo się mylił). Zespół chciał wprowadzić do MK3 bronie i mieli bardzo wiele pomysłów co do tych, których mógłby używać Stryker. Na przeszkodzie ponownie stanęły ograniczenia techniczne, związane z niewystarczającą pojemnością pamięci automatu.

Wątek cyber-ninja narodził się z pomysłu umieszczenia w grze swego rodzaju nawiedzonej zbroi. Ktoś zasugerował jednak Johnowi Tobiasowi stworzenie z tego robota, a ten postanowił powiązać opowieść z Lin Kuei, którzy już wcześniej korzystali z zaawansowanej technologii w ramach swoich operacji. Dodatkowo uczynienie z nich byłych wojowników klanu, a nie tylko bezmyślnych maszyn, sprawia że być może kiedyś ponownie zechcą być ludźmi. Sub-Zero bez maski wyrasta z tej właśnie opowieści.

Ciekawostką jest fakt, że Sub-Zero w pierwszych wersjach gry nie posiada swojego frontalnego zamrożenia i taki był zamysł twórców. Narzekania ludzi zmusiły ich jednak do zmiany stanowiska.

Sektor to ulubiona postać Johna Tobiasa z MK3, a wpływ na jego wygląd, tak samo zresztą jak i pozostałych robotów miała postać Boby Fetta ze "Star Wars".

Inną postacią, która zawdzięcza swój wygląd światu "Star Wars" jest Kabal, wzorowany na Ludziach Pustyni. Z kolei jego charakterystyczny cios specjalny wprawiający w wir przeciwnika, słusznie powinien być kojarzony z ulubionym superbohaterem Eda Boona z dzieciństwa - Flashem. Wczesne szkice Kabala ukazują design, jakiego nie udało się osiągnąć przy dostępnej wówczas technologii. Dopiero przy "Mortal Kombat: Deception" autorzy sięgnęli po oryginalny pomysł i wyposażyli go w płaszcz i plecak.

mk3_sandman

Wczesne imię Sindel - The Bride, to nie tylko odniesienie do historii MK3, ale rezultat tego, że jej wygląd jest wzorowany na narzeczonej Frankensteina z filmu o tym samym tytule.

Długie włosy Shang Tsunga początkowo nie miały być związane, ale swobodnie opadać na ramiona i twarz. Stworzyłoby to jednak zbyt dużo problemów podczas nagrywania jego ruchów. Dodany czarny makijaż sprawił, że czarnoksiężnik wygląda trochę bardziej przerażająco.

Przy projektowaniu Shao Kahna chciano połączyć wygląd samuraja z elementami średniowiecznej zbroi. Jeden z konceptów obejmował nawet ogromną maskę samurajską, zakrywającą całą jego twarz oraz mały kucyk.

Inspiracją do stworzenia Motaro była zabawka z dzieciństwa Johna Tobiasa. Był to Baron Karza z serii figurek Micronauts. Mimo, że obie postacie wcale nie są do siebie podobne, to właśnie w nim autor upatruje impulsu do wykreowania centaura.

Historia

mk3_story

Zostaliście wybrani by reprezentować Ziemię w Mortal Kombat. Bądźcie ostrzeżeni. Chociaż wasze dusze są chronione przed złem Shao Kahna, to wasze życia już nie. Nie mogę dłużej ingerować, jako że Ziemia jest teraz rządzona przez bogów Outworld.
Oto słowa Raidena

Przez wieki Ziemia wykorzystywała turniej Mortal Kombat by bronić się przed Imperatorem Outworld - Shao Kahnem. Sfrustrowany kolejnymi niepowodzeniami Kahn, postanowił wprowadzić w życie plan, który narodził się 10 000 lat temu. W tym czasie miał on u swego boku królową. Jej imię brzmiało Sindel, lecz zmarła niespodziewanie w młodym wieku. Mroczni kapłani Kahna prowadzeni przez Shang Tsunga sprawili, że duch królowej pewnego dnia się odrodzi. Miało to jednak nastąpić nie w Outworld, ale na Ziemi. Ten bluźnierczy akt dał Kahnowi władzę do przekroczenia międzywymiarowych wrót, w celu odzyskania swojej królowej. Jednocześnie w końcu mógł zawładnąć Ziemią.

Otwierając portal nad Ziemią, Shao Kahn powoli przekształcał planetę w część Outworld. Ogołacał ją z życia ludzkiego, zabierając duszę każdego człowieka. Są jednak dusze, których Kahn nie może odebrać. Należą one do wojowników, którzy zostali wybrani by reprezentować Ziemię w nowym Mortal Kombat. Pozostali przy życiu ludzie byli rozproszeni po całym świecie. Shao Kahn wysłał armię okrutnych wojowników, w celu ich odnalezienia i wyeliminowania.

Po pierwszym turnieju ślad po Soni Blade zaginął. Wtedy na akcję ratunkową do Outworld wyruszył Jax. Odnalazł on swoją partnerkę uwięzioną wraz z jej największym wrogiem. Uwalniając Sonię, Jax oswobodził także Kano, który wykorzystał szansę i po raz kolejny uniknął aresztowania.

Najwyższy rozwój technologiczny w Lin Kuei pozwolił na stworzenie pierwszego cyber-zabójcy. Rozpoczęto przemieniać ludzkich ninja w bezduszne maszyny. Sub-Zero nie poddał się temu procederowi i został skazany na śmierć przez własny klan.

Po wygraniu pierwszego Mortal Kombat i ucieczce z Outworld, Liu Kang zaczął spoglądać w przyszłość. Wraz z Kung Lao rozpoczął trening nowego pokolenia Shaolin. Nic jednak nie mogło ich przygotować na niespodziewaną inwazję z Outworld.

Postacie

Shang Tsung

mk3_shang_tsung

Tsung jest głównym czarnoksiężnikiem w armii Shao Kahna. Już raz popadł w niełaskę Imperatora, gdy w turnieju nie udało mu się zdobyć Ziemi. Zawsze spiskujący, Shang Tsung jest jednak pomocny w drodze Kahna do jej podboju. Teraz otrzymał on więcej mocy niż kiedykolwiek.

Sindel

mk3_sindel

Niegdyś rządziła Outworld jako królowa u boku Shao Kahna. Teraz, 10 000 lat po przedwczesnej śmierci odradza się na Ziemi. Jej mroczne intencje dorównują tyranii Shao Kahna. To ona jest kluczem do okupacji Ziemi.

Jax

mk3_jax

Po nieudanej próbie ostrzeżenia swoich przełożonych o nadchodzącym niebezpieczeństwie z Outworld, Jax potajemnie rozpoczął przygotowania do bitwy ze sługami Kahna. Wyposażył swoje ramiona w niezniszczalne bioniczne implanty. To będzie wojna, którą Jax zamierza wygrać.

Kano

mk3_kano

Kano został uznany za zabitego w pierwszym turnieju. Odnalazł się jednak żywy w Outworld, dokąd zbiegł unikając po raz kolejny aresztowania przez Sonię. Jeszcze przed inwazją udało mu się przekonać Shao Kahna, by ten oszczędził jego duszę. Kahn potrzebował kogoś, kto nauczy jego wojowników obsługi ziemskiej broni. Kano to właściwy człowiek do tego zadania.

Liu Kang

mk3_liu_kang

Po inwazji Outworld, Liu Kang stał się głównym celem niszczycielskich oddziałów Kahna. To on jest mistrzem Shaolin i w przeszłości udaremnił plany Imperatora. Ze wszystkich ludzi, Kang stanowi największe zagrożenie dla jego rządów.

Sonya

mk3_sonya

Sonya zniknęła po pierwszym turnieju, jednak później została odnaleziona w Outworld i uratowana przez Jaxa. Po powrocie na Ziemię próbowała wraz z nim ostrzec rząd Stanów Zjednoczonych przed nadciągającym zagrożeniem z Outworld. Brak dowodów sprawił, że bezradnie obserwowali jak Shao Kahn rozpoczyna inwazję.

Stryker

mk3_stryker

Kiedy portal z Outworld otworzył się nad wielkim miastem w Ameryce Północnej, wybuchła panika i chaos, które wymykały się spod kontroli. Kurtis Stryker był dowódcą brygady mającej opanować zamieszki, gdy Shao Kahn zaczął odbierać śmiertelnikom dusze. Stryker wkrótce zorientował się, że był jedynym ocalałym w mieście, które niegdyś zamieszkiwały miliony.

Smoke

mk3_smoke

Smoke, jednostka LK-7T2, jest trzecim prototypem cyber-ninja skonstruowanym przez Lin Kuei. Razem z Sub-Zero próbował uciec przed procesem automatyzacji, ale został pojmany. Jego wspomnienia zostały wymazane, pozostawiając bezemocjonalnego zabójcę. Sub-Zero wierzy jednak, że w tej maszynie wciąż tkwi ludzka dusza, która próbuje się wydostać.

Sub-Zero

mk3_sub-zero

Ninja powraca bez maski, zdradzony przez Lin Kuei. Łamie najświętszy kodeks honorowy i opuszcza klan, zostając tym samym skazanym na śmierć. Ale w przeciwieństwie do odległych czasów ninja, jego prześladowcy są maszynami. Teraz musi nie tylko bronić się przed niebezpieczeństwem z Outworld, ale także unikać bezdusznych zabójców.

Cyrax

mk3_cyrax

Cyrax to jednostka LK-4D4. Drugi z trzech prototypów cybernetycznych ninja zbudowanych przez Lin Kuei. Podobnie jak u jego odpowiedników, ostatnią zaprogramowaną komendą jest odnalezienie i wyeliminowanie nędznego ninja Sub-Zero. Nie posiadając duszy, Cyrax pozostaje niewykryty przez Shao Kahna i stanowi potencjalne zagrożenie dla jego planu okupacji Ziemi.

Sektor

mk3_sektor

Sektor to właściwie kryptonim dla jednostki LK-9T9. Był on pierwszym z trzech prototypów cybernetycznych ninja zbudowanych przez Lin Kuei. Kiedyś był człowiekiem, zabójcą wyszkolonym przez klan. Z powodu swojej lojalności, sam zgłosił się jako ochotnik do programu automatyzacji. Przetrwał inwazję Outworld, bo nie posiada duszy.

Nightwolf

mk3_nightwolf

Pracował jako historyk i kontynuator tradycji swojego ludu. Kiedy portal Kahna otworzył się nad Ameryką Północną, Nightwolf wykorzystał magię szamanów by ochronić świętą ziemię swojego plemienia. Obszar ten stał się istotnym zagrożeniem dla okupacji Ziemi przez Kahna.

Sheeva

mk3_sheeva

Sheeva została osobiście wybrana przez Shao Kahna, by służyć Sindel jako jej prywatny obrońca. Stała się podejrzliwa co do lojalności Shao Kahna wobec jej rasy Shokan, kiedy ten obsadził Motaro na stanowisku przywódcy swoich niszczycielskich oddziałów. W Outworld rasa centaurów, do której należy Motaro jest naturalnym wrogiem Shokan.

Kung Lao

mk3_kung_lao

Plany Kung Lao dotyczące zreformowania stowarzyszenia White Lotus zostają wstrzymane, kiedy inwazja Shao Kahna przechodzi szturmem przez Ziemię. Jako wybrany wojownik, Kung Lao musi użyć swoich najwspanialszych umiejętności walki, żeby doprowadzić do upadku rządów terroru Shao Kahna.

Kabal

mk3_kabal

Jest jednym z wybranych wojowników, ale jego tożsamość pozostaje dla wszystkich wielką niewiadomą. Podobno ocalał w ataku niszczycielskich oddziałów Shao Kahna. W rezultacie jest okrutnie okaleczony i podtrzymywany przy życiu wyłącznie przez nowoczesne respiratory oraz gniew by zakończyć podbój Shao Kahna.

Lista ciosów

mk3_sonya_kiss

pobierz

Sekrety

Ukryte postacie (Arcade, PC MS-DOS)

SMOKE
Po raz pierwszy w historii "Mortal Kombat" mamy możliwość odblokowania postaci grywalnej. Aby Smoke na stałe pojawił się w menu wyboru zawodnika, po przejściu gry na dowolnym poziomie trudności, musimy użyć Ultimate Kombat Code: 10902-22234. Do wpisania używamy klawiszy obydwu graczy, a są to kolejno: HP, LP, BL, LK, HK (cyfry oznaczają ilość uderzeń w dany klawisz).

NOOB SAIBOT
Możemy się z nim jedynie zmierzyć, wykorzystując wcześniej odpowiedni Kombat Kode: 769-342.

Galaga (Arcade, PC, SNES, Mega Drive, PSX)

Do ukrytej mini-gry dostaniemy się po wygraniu 100 walk pod rząd w trybie dla dwóch graczy, lub po prostu wpisując Kombat Kode: 642-468.

EJB menu (Arcade)

Sekretne menu zaprogramowane przez Eda Boona, którego odkrycie zajęło graczom ponad 20 lat! Pozwala włączyć wybrane zakończenie postaci, czy też wpisać się na tablicę wyników, bez konieczności przechodzenia gry, a także odblokować ukryte postacie i zagrać w ukrytą mini-grę. Do menu dostaniemy się, wstukując odpowiednią sekwencję klawiszy BLOK obydwu graczy, podczas bezczynności gry:

P1 (x5), P2 (x10), P1 (x3), P2 (x1), P1 (x2), P2 (x2), P1 (x3), P2 (x4)

Kombat Kodes (Arcade, PC, SNES, Mega Drive, PSX)

Kody wstukujemy podczas ładowania gry dla dwóch osób na tzw. "vs screen". Gracze zmieniaja znaki odpowiednio klawiszami: LP, BL, LK. Gracz numer jeden obsługuje pierwsze trzy znaki, a gracz drugi kolejne. Cyfry oznaczają liczbę uderzeń w klawisz. Możemy również skorzystać z klawisza GÓRA, który spowoduje odwrotną kolejność zmiany obrazków. Przykładowo 7 uderzeń w dany klawisz, da ten sam efekt co 3+GÓRA.

707-000 Player 1 Quarter Energy
000-707 Player 2 Quarter Energy
033-000 Player 1 Half Energy
000-033 Player 2 Half Energy
987-123 No Power Bars
020-020 Blocking Disabled
100-100 Throwing Disabled
239-494 Sweeping Disabled
978-243 Heavy Damage Both Players
972-279 Timer Disabled
466-466 Unlimited Run
460-460 Randper Kombat
688-422 Dark Kombat
642-468 Galaga
985-125 Psycho Kombat (Dark Kombat, Randper Kombat, No Blocking)
969-141 Winner Fights Motaro
769-342 Winner Fights Noob Saibot
033-564 Winner Fights Shao Kahn
205-205 Winner Fights Smoke
987-666 Hold flippers during casino run (wiadomość)
282-282 No fear = Ed button, Skydive, Max Countdown (wiadomość)
123-926 There is no knowledge that is not power (wiadomość)

Dodatkowe kody (PC MS-DOS)

101-000 Player 1 Healing Enabled
000-101 Player 2 Healing Enabled
303-303 Both Players Healing Enabled
202-000 Player 1 Weakening Enabled
000-202 Player 2 Weakening Enabled
404-404 Both Players Weakening Enabled
552-000 Player 1 Double Damage
000-552 Player 2 Double Damage
552-255 Both Players Double Damage
334-000 Player 1 Half Damage
000-334 Player 2 Half Damage
334-433 Both Players Half Damage
348-279 Slow Timer (110 seconds)
972-843 Fast Timer (30 seconds)
978-243 Short Match
342-879 Long Match

Parametry (PC MS-DOS)

Dopisujemy je po nazwie pliku uruchamiającego grę w wierszu poleceń. Jednocześnie możemy użyć wielu parametrów, przykładowo "mk3.exe 666 1111 8888"

666 - pozwala na wybór Smoke'a
0666 - pozwala wybrać Smoke'a, poziom trudności wzrasta
1000000 - pozwala wybrać Shao Kahna i Motaro (dla dwóch graczy)
831 - Noob Saibot mode - postacie stają się cieniami
1995 - Invisibility mode - postacie stają się niewidzialne
9966 - Mirror mode - postacie są odwrócone
8000 - Turbo mode - gra staję się szybsza
603015 - Slow motion mode - gra staje się wolniejsza
4862222 - "Block is Bad" - stracisz prawie całą energię blokując
1111 - Mini mode - postacie stają się mniejsze i unoszą się w powietrzu
54321 - Miniature mode - postacie stają się niskie
12345 - Giant mode - rozciąga postacie w pionie
8888 - Fat mode - rozciąga postacie w poziomie
NOBLOOD - wyłącza krew
BLOOD - włącza krew
NOVIOLENCE - wyłącza Fatality
VIOLENCE - włącza Fatality (krew musi być włączona)

← powrót