Mortal Kombat IIreklama tv

Sukces gier "Mortal Kombat" i "NBA Jam" stał się zalążkiem dla strategii reklamowej Acclaim, polegającej na promowaniu spotem telewizyjnym, każdego ważniejszego z wydawanych tytułów. Tak też było w przypadku "Mortal Kombat II", a zadanie wyprodukowania reklamy, powierzono amerykańskiej agencji reklamowej RDA. Koncepcja zakładała, żeby nie używać materiału bezpośrednio z gry, ale "ożywić" dobrze wszystkim znane postacie wojowników, jak najlepiej przy tym oddając atmosferę "Mortal Kombat". Gdy do tego dołożymy informację, że filmowcy mieli tylko dwa tygodnie czasu na przygotowania i pięć dni na zdjęcia, to trzeba przyznać, że efekt końcowy jest naprawdę imponujący!

Reptile w reklamie Mortal Kombat II

Powstała mieszanka ujęć z sześcioma bohaterami, którzy próbują dotrzeć na areny swoich pojedynków. Rozpoczynamy na pustkowiach Outworld, gdzie z piasku wyłaniają się Scorpion i Reptile, a kamienna tablica przypominająca nagrobek z wyrytymi imionami wojowników, ma nam chyba sugerować ich rychły koniec. Akcja przenosi się do Living Forest, który przemierza Scorpion, wykonując ewolucje powietrzne zakończone efektownym latającym kopnięciem. Jest nawet nawiązanie do słynnego Fatality tej postaci, gdzie aktor pluje ogniem niczym zawodowy kuglarz, a sprytna praca kamery i spowolniony obraz dają świetny rezultat na ekranie. Po drugiej stronie czeka już na niego Shao Kahn, który finalnie unosi ręce w geście zwycięstwa. W innym ujęciu widzimy komnatę z sześcioma metalowymi rzeźbami, o nieregularnych kształtach i ostrych krawędziach, gdzie za chwilę zmierzą się Reptile i Kitana. W końcu przeniesiemy się do klaustrofobicznych stalowych korytarzy zalanych wodą, w których przecinają się drogi Sub-Zero i Baraki.

Cały materiał nakręcono w słynnym studiu filmowym Shepperton Studios, które jest położone niepodal stolicy Wielkiej Brytanii. Tu rzecz jasna przygotowano wszystkie lokacje i mimo, że ich prezentacja odbiega od pierwowzorów z gry, to doskonale wpisują się w mroczny klimat "Mortal Kombat". Co ciekawe, do zbudowania Living Forest użyto ponad 100 drewnianych drągów, przymocowanych do specjalnej konstrukcji, podwieszanej do sufitu.

Do odegrania postaci, agencja RDA postanowiła zatrudnić zarówno ekspertów sztuk walki jak i tancerzy, tłumacząc to możliwością połączenia profesjonalnych uderzeń i kopnięć tych pierwszych, ze zwinnością tych drugich. Kitana i Scorpion trafili na plan prosto z agencji tanecznej, natomiast Reptile to znany angielski mim - Andy Sinclair. Z kolei niski muskularny mężczyzna, który kręcił się po planie i udzielał lekcji wyprowadzania kopnięć, okazał się być profesjonalnym fighterem i później sam odegrał postać Sub-Zero.

Charakteryzacja Scorpiona - na planie reklamy Mortal Kombat II

Za przygotowanie charakteryzacji postaci i efekty specjalne, odpowiadała firma Boba Keena - Image Animation, znana w tamtym okresie przede wszystkim z pracy przy serii horrorów "Hellraiser". Jak mówił Dave Bonneywell - kierujący ekipą od efektów, kluczowy dla całego przedsięwzięcia był czas, którego było bardzo niewiele. W przeciągu dwóch tygodni, ekipa musiała przygotować maski dla Sub-Zero, Scorpiona, Reptile'a i Shao Kahna, jednocześnie złożyć protezy rąk oraz animatroniczną głowę dla Baraki. Tak - głowa Baraki jest w pełni ruchoma i była zdalnie sterowana przez zespół od efektów specjalnych. Dzięki temu, w porządanym momencie można było otwierać i zamykać paszczę mutanta oraz wypuszczać z niej wydzielinę. Ruchome są nawet gałki oczne, co było bardzo przydatne w scenach zbliżeń. Maski i cała charakteryzacja Sub-Zero, Reptile'a i Scorpiona są po prostu rewelacyjne. Zadbano o każdy szczegół, jak specjalne soczewki kontaktowe czy nawet para buchająca spod maski Sub-Zero. Wciąż zastanawia mnie fakt, czemu nikt nie pokusił się o wykorzystanie tych wizerunków w późniejszych adaptacjach filmowych "Mortal Kombat".

Reklamę przygotowano w trzech wersjach: skróconej w formie zajawki (15 sekund), standardowej 30 sekundowej oraz rozszerzonej, która trwa minutę. Zadebiutowała na około dwa miesiące przed premierą "Mortal Kombat II" na konsole, w sieci ponad 1600 kin Cineplex Odeon, na terenie całych Stanów Zjednoczonych. Miesiąc później trafiła do ogólnokrajowych stacji telewizyjnych.